Livet

På sjuttiotalet, mitt första liv, med min första fru, hade vi en sommarstuga där vi var hela somrarna. Vi var unga, runt 20. Vi hade kompisar och vi hade fester i skogen. Vansinniga fester. Vi hade två kompisar som vi umgicks mest med. Nu är min första fru död och min kompis också. Han blev 72. Det är för tidigt! Det är konstigt, men när det händer sådana saker att nån dör, så blir man tankfull och minns tillbaka hur det var då. Vi brukade bada nakna i sjön som låg en bit bort. Ljumma sommarkvällar cyklade vi dit och njöt av det sammetslena, ljumma, svarta sommarvattnet.Vi hade det bra då. Nu är han borta, precis som många andra kamrater.  I morrn blir en ny dag.

Bild

Ett svar to “Livet”

  1. Det är en av nackdelarna med att bli gammal att det försvinner vänner hela tiden. Jag ska på klassfest snart, 50 år sedan vi gick ut skolan och det låter ju förfärligt. 8 st av mina klasskamrater är redan döda, en sitter i rullstol och många är sjuka. Nu jävlar måste man skynda sig leva, dansa och sjunga och njuta så länge vi kan. Tids nog kommer sämre tider tyvärr.

Kommentera

