Novemberfredagsafton.

Jag tvingade mig ned till datornivå. Jag har haft datahat några dar. Man får det ibland. Samvaron med datorn är som ett äktenskap. Ibland funkar det, ibland inte.

Jag har snöat in på Ola Magnell ett tag. Så tittar jag ibland på nyheterna, mest för att kolla om Sverige håller på att ockuperas eller inte ( när det blir sport eller reklam byter jag kanal). EU tjatas det ju om dagligen. Ola M. har skrivit Tomma tunnor, en passande EU-låt? som framförs på ett suveränt sätt av Elin Sigvardsson. Lyssna!

Så helgskickar jag med några ord från P O Enquist, Ett annat liv.

– Bättre att säga som det är, än att få rätt!

– De bästa argumenten om man vill ljuga, är inte intellektuella!

– Tystnad är ibland nödvändig, som en kamp för yttrandefriheten!

– Över en slätt kan man gå blundande, inte genom en skog!

– Tid försvinner, kärlek likaså, men minnet av det första telefonnumret skall bestå!

Hare gött out there, folks!

Ett svar to “Novemberfredagsafton.”

  1. Jättebra citat! Dom kommer jag att knycka nån dag framöver … men jag hänvisar alltid till den rättmätiga ägaren och den rättmätiga ägarens ”utforskare” och ”talesman” … i det här fallet Stora BH … trots Skatans dåliga rykte som tjuv.

    Kramar!

Kommentera

